Atgriežoties no komandējuma, kura laikā bija jātop reportāžai par ASV, žurnālists Filips Ņujorkas Kenedija lidostā iepazīstas ar jaunu vācieti un viņas astoņgadīgo meitu Alisi. Viņš pavada nakti ar jauno sievieti un nākamajā rītā atrod zīmīti, kurā viņa lūdz pavadīt viņas meitu uz Amsterdamu – viņa pati abiem sekos pēc dažām dienām. Pēc veltīgas gaidīšanas Amsterdamā Filips un Alise dodas meklēt meitenes vecomāti, kura dzīvo Vācijā, taču viņiem nav vecāsmātes adreses – tikai viņas mājas fotogrāfija. Piedzīvojumiem pilnajā ceļojumā pa Rūras apgabalu Filips un Alise iepazīstas ciešāk un satuvinās, daudz nerunādami, taču labi saprazdami viens otru no žestiem un skatieniem.
“Alise pilsētās” ir pirmā no ceļa filmām, kas veidoja Vima Vendersa turpmāko karjeru. Viņa filmu centrālās tēmas vienmēr ir dzimtenes zaudējums, identitātes meklējumi un vientulība. Viņa tēli savu identitāti atrod kustībā – ceļojumā. Tikai ceļojot viņi var nonākt pie satikšanās un attiecībām, kas pārtrauc viņu nespēju izteikties. Vendersa tēli meklē savu sociālo vietu, savas mājas. „Viņi maldās un jūtas sveši tādā vidē, kurā viņiem patiesībā vajadzētu justies kā mājās.”
Atzīmējot Kino Bizes divpadsmito gadadienu, aicinām iepazīt piecas Vima Vendersa filmas, kurās ceļojumi pārtop par eksistenciālu meklējumu metaforu, bet cilvēka ilgas un sapņi iegūst vizuālu formu. Ceļš sākas ar "Alisi pilsētās" – klusu, melanholisku stāstu par piederības meklējumiem, kam seko "Laikam ejot" un "Amerikāņu draugs", kurās Venderss izzina draudzības, nodevību un laika plūdumu. Kamēr filmā "Debesis pār Berlīni" eņģeļi vēro Berlīnes dzīves ritumu un skaistumu, tikmēr režisora atpazīstamākais darbs "Parīze, Teksasa" atsedz ilgas pēc tuvības. Atsevišķus seansus papildinās ievadvārdi, viktorīnas un īslekcijas.
Retrospekcija tiek piedāvāta sadarbībā ar Gētes institūtu Rīgā.
Režisors:
Wim Wenders
Aktieri:
Yella Röttlander, Rüdiger Vogler, Lisa Kreuzer
Gads:
1974
Valsts:
DE
Valoda:
DE
Subtitri:
LV, EN